• 21 ΔΕΚ 16
    3rd International Musculoskeletal Ultrasound Course – Intermediate Level

Η χρήση υπερήχων στην διαγνωστική των μυοσκελετικών παθήσεων παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ιατρική πράξη και αποτελεί το σύγχρονο «στηθοσκόπιο» του κλινικού ιατρού Ακόμα μεγαλύτερη σημασία όμως, έχει η θεραπευτική δυνατότητα που παρέχεται στον ιατρό, όπου με κατευθυνόμενες παρακεντήσεις μπορεί να επιτύχει εντυπωσιακά θεραπευτικά αποτελέσματα στην πάσχουσα περιοχή. Μπορούν να ελεγχθούν οι περισσότερες αρθρώσεις

• 11 ΙΟΎΝ 16
    ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ ( φασματογραφικός ελεγχος )

Ο σύγχρονος τρόπος παρακολούθησης  της σκολίωσης και της κύφωσης απαιτεί να μειώνεται η έκθεση των παιδίων στην ακτινοβολία. Για το λόγο αυτό έχει εξελιχθεί ένα σύστημα παρακολούθησης των παραμορφώσεων της σπονδυλικής στήλης με φασματογράφο από το οποίο αντλούμε σημαντικές πληροφορίες  σχετικά  με τον προσανατολισμό των σπονδύλων  και στα 3 επίπεδα (

• 07 ΙΟΎΝ 16
    3o Σεμινάριο Υπερήχων Βρεφικού Ισχίου  ( με τον Καθ. Graf )

3o Σεμινάριο Υπερήχων Βρεφικού Ισχίου ( με τον Καθ. Graf )

Ο καθ. Graf έχει αφιερώσει τη ζωή του  στην εκπαίδευση ιατρών προκειμένου να γίνεται έγκαιρη υπερηχογραφική  διάγνωση του δυσπλαστικού ισχίου στα νεογνά. Το όφελος της έγκαιρης διάγνωσης είναι η πλήρης ίαση των δυσπλαστικών ισχίων  ακόμα και σε δύσκολες περιπτώσεις τύπου ΙΙΙ ή και IV  κατά GRAF.

• 01 ΙΟΎΝ 16
    ΣΚΟΛΙΩΣΗ – ΚΥΦΩΣΗ (παρουσίαση ομιλίας)

• 19 ΟΚΤ 15
    Βλαισός μέγας δάκτυλος ( κότσι ) – Συντηρητική & Χειρουργική Θεραπεία

Ο βλαισός μέγας δάκτυλος ( κότσι ) αποτελεί μια από τις συχνότερες παραμορφώσεις των κάτω άκρων. Παρατηρείται συχνότερα στις γυναίκες. Έχει μεγάλη κληρονομική συσχέτιση κυρίως σε συγγενείς 1ου βαθμού και δεν οφείλεται μόνο σε ακατάλληλη υπόδηση. Οπωσδήποτε όμως τα στενά παπούτσια, με τακούνι και δύσκαμπτη σόλα, τείνουν να επιτείνουν την εμφάνιση της παραμόρφωσης. Το μεγάλο

• 21 ΜΑΐ 15
    Οσφυαλγία – Ραχιαλγία

Ο πόνος στη ράχη ( ραχιαλγία ) και στην οσφύ ( οσφυαλγία )είναι ίσως οι πιο συχνές αιτίες επίσκεψης σε ορθοπαιδικό ιατρείο. Συνήθως, αφορά τους μεσήλικες  και την τρίτη ηλικία  και σπανιότερα τα παιδιά, τους εφήβους και τους νέους. Να διευκρινήσουμε ότι η οσφυαλγία και η ραχιαλγία δεν είναι παθήσεις αλλά συμπτώματα. Για να μπορέσουμε να

• 25 ΑΠΡ 15
    Ρίκνωση παλαμιαίας απονεύρωσης – Σύνδρομο Dupuytren ( παρουσίαση περιστατικού )

Το σύνδρομο Dupuytren είναι μια πάθηση της άκρας χείρας όπου τα δάκτυλα κάμπτονται και το δέρμα της παλάμης σκληραίνει εμποδίζοντας τον ασθενή να κάνει έκταση των δακτύλων. Στην πραγματικότητα μια μεμβράνη που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον υποδόριο ιστό ( παλαμιαία απονεύρωση ) ρικνώνεται παρασύροντας και το δέρμα το οποίο πτύχεται. Οι τένοντες που είναι υπεύθυνοι

• 18 ΑΠΡ 15
    Πελματογράφημα ( στατική και κινητική ανάλυση βάδισης )

Οι παραμορφώσεις των κάτω άκρων και οι διαταραχές βάδισης είναι ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινής κλινικής πρακτικής. Αφορά παιδιά και ενήλικες αλλά επίσης και αθλητές που καταπονούν τα κάτω άκρα. Συνήθως οι γονείς παρατηρούν παραμορφώσεις στα κάτω άκρα των παιδιών τους που τους αναγκάζει να πάρουν τη γνώμη ενός ειδικού. Οι συχνότερες παραμορφώσεις είναι η

• 17 ΑΠΡ 15
    Στενωτική τενοντοελυτρίτιδα ή εκτινασσόμενος δάκτυλος ή trigger finger ( thumb )

Πρόκειται για μια επώδυνη κατάσταση όπου ένας καμπτήρας τένοντας των δακτύλων ή του αντίχειρα δυσκολεύεται να ολισθήσει μέσα στο περίβλημα του ( έλυτρο ). Η πάθηση δεν είναι επικίνδυνη, μπορεί όμως να προκαλέσει οξύ πόνο που πολλές φορές συνοδεύεται από αναπήδηση του δακτύλου κατά την κάμψη ή/και την έκταση ή και να μειώσει το εύρος

Κύφωση – Θεραπεία

Η σπονδυλική στήλη όταν την παρατηρούμε από το πλάι εμφανίζει μια φυσιολογική θωρακική κύφωση που τα όρια της είναι μεταξύ 20° – 40° στο επίπεδο της θωρακικής μοίρας  μεταξύ τέταρτου και δωδέκατου θωρακικού σπονδύλου. Στην αυχενική μοίρα αλλά και στην οσφυική μοίρα διαμορφώνεται φυσιολογικά το αντίθετο κύρτωμα το οποίο ονομάζεται λόρδωση.

Σκολίωση – Θεραπεία

Σκολίωση ονομάζουμε την πλάγια παρεκτόπιση της σπονδυλικής στήλης από τη μέση γραμμή. Αιτιολογικός διαχωρισμός : 1. Ιδιοπαθής ( αγνώστου αιτιολογίας ). Εκδηλώνεται συνήθως στα κορίτσια. Συνήθως επιδεινώνεται με την ανάπτυξη και σταθεροποιείται στη σκελετική ωρίμανση. 2. Αντιρροπιστική. Η σπονδυλική στήλη προσπαθεί να αντιρροπήσει την απόκλιση του κορμού από το νήμα της  σταθμής ( ανισοσκελία

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα – Θεραπεία

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι μια πάθηση που οφείλεται στην πίεση του μέσου νεύρου στο επίπεδο του καρπού. Συναντάται κυρίως στους ενήλικες που κάνουν βαριά χειρωνακτική. Προκαλεί μούδιασμα στα τρία πρώτα δάκτυλα των χεριών και στο 1/2 τέταρτο κυρίως τις νυκτερινές ώρες. Ο ασθενής αναφέρει μούδιασμα, πόνο, αίσθημα ρεύματος, αδυναμία και δυσκαμψία στα

Ισχίο – Ολική Αρθροπλαστική

Η ολική αρθροπλαστική ισχίου συστήνεται σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα ισχίου που έχουν χρόνιο πόνο καθώς και λειτουργικά ενοχλήματα από τη δυσλειτουργία της άρθρωσης. Γίνεται σε ασθενείς συνήθως μεταξύ 60 – 85 ετών εφόσον η γενική τους κατάσταση το επιτρέπει. Προκειμένου να ληφθεί η απόφαση για χειρουργική αντιμετώπιση απαιτείται αιματολογικός και καρδιοαναπνευστικός

• 07 ΑΠΡ 15
    Γόνατο – Ολική αρθροπλαστική γόνατος.

Η ολική αρθροπλαστική γόνατος συστήνεται σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα γόνατος που έχουν χρόνιο πόνο καθώς και λειτουργικά ενοχλήματα από τη δυσλειτουργία της άρθρωσης. Γίνεται σε ασθενείς συνήθως μεταξύ 60 – 85 ετών εφόσον η γενική τους κατάσταση το επιτρέπει. Προκειμένου να ληφθεί η απόφαση για χειρουργική αντιμετώπιση απαιτείται αιματολογικός και καρδιοαναπνευστικός προεγχειρητικός έλεγχος. Συνήθως επιλέγεται

• 03 ΑΠΡ 15

Ορθοπαιδική ή ορθοπεδική

Ορθοπαιδική ή ορθοπεδική; Τον όρο ορθοπαιδική έπλασε το 1741 ο Γάλλος γιατρός Nicolas Andry (1658-1742), καθηγητής στο Πανεπιστήμιο των Παρισίων, στο έργο του Traité d’orthopédie ou l’art de prévenir et corriger dans les enfants les difformités du corps (Πραγματεία περί ορθοπαιδίας ή προλήψεως και θεραπείας των σωματικών δυσπλασιών στα παιδιά). Ας σημειωθεί ότι το γαλλικό